Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Korreloiko asiakaskokemus ja uudelleenostot?

Lisätty 27.08.2019

Qualtricsin 2018 julkaisemassa tutkimuksessa selvitettiin asiakkaiden uudelleenostohalukkuuden ja asiakaskokemuksen välistä korrelaatiota. Tutkimuksessa oli mukana 318 yritystä 20 toimialalta. 

 

Asiakaskokemusta mitattiin asiakaskokemusindeksillä, jonka osa-alueita olivat asiakkaan tarpeen täyttyminen (onnistuminen), vaivattomuus sekä yritysvuorovaikutuksesta syntynyt tunne (fiilis). Näistä osa-alueista laskettiin indeksi, jota verrattiin toimialan keskiarvoindeksiin.

 

Kuten kuvaajasta näkee, yritysten, joiden asiakaskokemusindeksi oli toimialaa parempi, asiakkaat tekivät merkittävästi enemmän uudelleenostoja. Päinvastoin, yritykset, joilla asiakaskokemusindeksi oli keskiarvoa matalampi, myös uudelleenostojen todennäköisyys oli matalampi.

 

On itsestäänselvää, että asiakaskokemukseen panostaminen tuottaa taloudellisia hyötyjä yritykselle. Asiakaskokemuksen kehittäminen lähtee liikkeelle nykytilan analyysistä, jollaisia olemme toteuttamassa yhdessä asiakkaidemme kanssa.

 

Ota yhteyttä

Vastaamme mielellämme kysymyksiinne. Voit tehdä tarjouspyynnön soittamalla, lomakkeella tai sähköpostitse haluamallesi henkilölle. 

 

Hannu Savela

hannu@seer.fi

p. 040 1251 119

 

    Joakim Savela

joakim@seer.fi

p. 044 311 4748

 

Sakarias Paaso

sakarias@seer.fi

p. 040 012 8379

Evästeet

Tämä sivusto käyttää evästeitä tallentaakseen tietoja koneellesi.

Hyväksytkö evästeiden käytön?